ȘCOALA KAIROS
Prin cele două programe de instruire, Școala Kairos formează È™i pregăteÈ™te creÈ™tini români ca să mărturisească Evanghelia, atât în România, cât È™i în alte culturi, să facă ucenici È™i să planteze biserici care, la rândul lor, să fie misionare.
Cursurile Școlii de misiune te vor ajuta să aprofundezi Cuvântul lui Dumnezeu È™i să cunoÈ™ti inima lui Dumnezeu pentru popoare. Aici îÈ›i vei dezvolta abilitățile pentru o slujire creativă în locul în care te a chemat Dumnezeu în România sau în oricare gru p etnic de pe faÈ›a pământului.
Școala Kairos oferă un cadru propice creÈ™terii spirituale, acumulării de cunoÈ™tinÈ›e necesare misiunii È™i creează un mediu în care studenÈ›ii să aibă ocazia să experimenteze viaÈ›a de misiune cu tot ce implică aceasta.
VALORILE ȘCOLII
AgenÈ›ia de Misiune Kairos, în decursul anilor, a statornicit anumite valori biblice distincte, care reprezintă, de fapt, ADN-ul miÈ™cării.
Noi căutăm ca, prin mijloacele pe care ni le-a încredinÈ›at Dumnezeu È™i în contextul în care lucrăm, să transmitem aceste valori studenÈ›ilor de la Școala de Misiune Kairos, partenerilor noÈ™tri de lucrare români, cât È™i celor indigeni, de pe câmpul de misiune. Acest set de valori este menit să influenÈ›eze orice aspect alvieÈ›ii È™i slujirii din cardrul AgenÈ›iei: deciziile, raportarea la aproapele È™i dedicarea față de viziunea È™i scopurile AgenÈ›iei.
1. Slava lui Dumnezeu printre popoare
DorinÈ›a noastră este să vedem Împărăția lui Dumnezeu extinzându-se printre popoare, iar slava lui Dumnezeu să coboare È™i printre grupurile etnice neatinse încă de Evanghelie.
2. Dedicare față de Cuvântul lui Dumnezeu
Cuvântul lui Dumnezeu, atunci când este crezut È™i primit în inimă, transformă vieÈ›ile indivizilor, cât È™i a unor popoare întregi. Evanghelia este puterea lui Dumnezeu pentru mântuirea fiecăruia care crede. Este mijlocul prin care Dumnezeu se descoperă omenirii.
3. Dependența de Dumnezeu
Pentru că pămantul È™i tot ce este pe el Îi aparÈ›in lui Dumnezeu È™i pentru că Dumnezeu ÎnsuÈ™i este Domn al seceriÈ™ului, noi alegem să depindem de El în acoperirea tuturor nevoilor din lucrarea de misiune. RecunoaÈ™tem că prin noi înÈ™ine este imposibil să ducem la îndeplinire Marea trimitere, însă cu Dumnezeu, toate lucrurile sunt cu putință. Prin urmare, rugăciunea este mijlocul prin care aflăm călăuzire în lucrare, accesăm resursele necesare È™i primim putere pentru lupta spirituală.
4. Lucrarea de misiune este a Bisericii locale
Biserica, în ansamblul ei, este chemată de Dumnezeu să facă ucenici din toate neamurile (Matei 28:19-20), care să se adune în comunități locale viabile, capabile de auto susÈ›inere È™i multiplicare. AgenÈ›ia vine în sprijinul bisericilor locale, cu respect È™i colaborare, în realizarea acestui deziderat. Biserica locală este cea care trimite misionari.
5. Unirea Duhului
Pentru că sarcina misiunii este dincolo de capacitățile unei singure biserici, organizații sau a unei denominațiuni, Agenția Kairos dezvoltă contacte și parteneriate cu alte biserici și organizații misionare cu ethos și mărturisire de credință similare Agenției Kairos.
Credem că, folosindu-ne de diversitatea culturală în acÈ›iunile Kairos, suntem mai eficienÈ›i în lucrarea misionară È™i exprimăm astfel „unirea Duhului” (Efeseni 4:3) a Trupului lui Hristos în lume.
6. Caracter integru
Dezvoltarea unui caracter hristic este esenÈ›ială în lucrarea de misiune. Integritatea nu este doar ceea ce facem, ci ceea ce suntem. Integritatea nu este o opÈ›iune, este un stil de viață.
7. Misiunea este pentru toți
Credem în valoarea È™i potenÈ›ialul fiecărui credincios în lucrarea de extindere a Împărăției lui Dumnezeu, atâta timp cât acesta este deschis să înveÈ›e È™i să slujească după darul È™i chemarea primite.
8. RelevanÈ›i pentru vremurile în care trăim
Mesajul este acelaÈ™i, însă metodele diferă de la o generaÈ›ie la alta. Nevoia fundamentală a omului de mântuire este neschimbată. Însă societatea este într-o continuă schimbare. De aceea, credem că este necesară o evaluare continuă a contextului È™i o adaptare înÈ›eleaptă a metodelor de lucru, sub călăuzirea Duhului Sfânt.
MĂRTURISIREA DE CREDINȚĂ
I. BIBLIA
Noi credem și mărturisim că Biblia sau Sfânta Scriptură este Cuvântul lui Dumnezeu, inspirat plenar și verbal, care a fost scris de oameni călăuziți de Duhul Sfânt. Ea este adevărată, fără greșeală sau adaos omenesc în forma originală, demnă de toată încrederea, fiind de aceea autoritatea spirituală supremă în toate domeniile vieții (2 Tim. 3:16-17). Noi credem și mărturisim că fiecare text biblic nu poate avea decât o singură interpretare, deși mai multe aplicații (Ioan 7:17; 1 Cor. 2:7-15).
II. DUMNEZEU
Noi credem și mărturisim că există un singur Dumnezeu Veșnic, Viu, Adevărat (Is.45:5-7); Spirit Infinit, Personal și Suveran, Creatorul, Susținătorul și Stăpânul Universului, având o slavă și o sfințenie imposibil de redat deplin în cuvinte omenești. Noi credem și mărturisim că Dumnezeul unic ființează în trei Persoane distincte dar de aceeași esență: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, co egale și co eterne, care lucrează într un chip armonios la împlinirea planului Său veșnic (Mat. 28:19).
III. OMUL
Noi credem și mărturisim că omul a fost creat de Dumnezeu nemijlocit, de la început după chipul și asemănarea Sa. El a fost creat un suflet viu, fără păcat, cu rațiune, sentiment, voință și responsabil înaintea lui Dumnezeu (Gen. 2:6). Noi credem și mărturisim că Dumnezeu l-a creat pe om ca să-I aducă slavă, să aibă părtășie cu El, să trăiască o viață după voia lui Dumnezeu în ascultare deplină de El și să fie administrator peste lucrarea lui Dumnezeu. Noi credem și mărturisim că, în urma păcatului comis de Adam prin încălcarea Cuvântului lui Dumnezeu, omul și a pierdut starea de nevinovăție și statutul de administrator deplin al lucrării lui Dumnezeu, căzând sub blestemul morții spirituale și fizice (despărțit de Dumnezeu), corupt, total depravat în structura sa spirituală și morală și incapabil să aleagă sau să facă ceea ce este plăcut înaintea lui Dumnezeu, dacă nu intervine harul divin (Gen. 3:1-19). Noi credem și mărturisim că Dumnezeu a planificat, hotărât și instituit căsătoria care, în conformitate cu învățătura Sfintei Scripturi, este unirea legitimă, liber consimțită, pentru toată viața, între un bărbat și o femeie pentru întemeierea unei familii. De aceea omul care se căsătorește trebuie să intre în această relație cu hotărârea de a o păstra, apăra și dezvolta (Efeseni 5:22-33). Noi credem și mărturisim că Dumnezeu urăște divorțul. Divorțul încalcă scopul lui Dumnezeu cu privire la familie (Maleahi 2:16).
IV. MÂNTUIREA
Noi credem și mărturisim că mântuirea este lucrarea suverană a lui Dumnezeu făcută prin jertfa de ispășire a Domnului Isus Cristos la cruce, oferită omului prin har, prin credință, nu prin fapte (Ioan 1:12; Efes. 2:8-10). Noi credem și mărturisim că mântuirea nu este un eveniment, ci un proces care are un moment inițial, cel al pocăinței păcătosului, când acesta a primit justificarea / îndreptățirea lui Dumnezeu. Apoi urmează două etape de durată: sfințirea, care este un proces pe durata vieții pământești, și o etapă veșnică, glorificarea, care începe în momentul plecării credinciosului la Domnul. Noi credem și mărturisim că Dumnezeu nu a ales oameni pentru condamnare, ci numai pentru mântuire (Rom. 8:28-30; 9:6-23). Dumnezeu a hotărât ca păcătoșii să fie mântuiți prin vestirea Evangheliei. Domnul Isus a predicat Evanghelia și le-a poruncit ucenicilor să facă la fel (Rom. 10:13-17, Mat. 28:19-20). Noi credem și mărturisim că jertfa de ispășire a Domnului Isus este singura cale de mântuire a omului păcătos (loan 14:6). Noi credem și mărturisim că nașterea din nou (regenerarea spirituală) este lucrarea supranaturală a Duhului Sfânt prin care îi sunt date omului o viață și o natură nouă. Nașterea din nou se manifestă prin fapte ale pocăinței care se văd într-o atitudine și o comportare neprihănită, nu prin vorbirea în limbi, prorocire sau alte daruri miraculoase. Noi credem și mărturisim că fiecare credincios este sfințit (pus deoparte) pentru Dumnezeu ca urmare a îndreptățirii în Cristos. Noi credem și mărturisim că, în viața credinciosului, Duhul Sfânt lucrează sfințirea progresivă prin care credinciosul este adus, prin ascultarea de Cuvântul lui Dumnezeu, într-o stare după voia lui Dumnezeu (2 Cor. 3:18). Din cauza aceasta, noi credem și mărturisim că în viața credinciosului este o luptă spirituală zilnică între ființa cea nouă în Cristos și natura păcătoasă, dar credinciosul poate birui păcatul pentru că în el locuiește Duhul Sfânt (Romani 7:14-25; 8:1-16). Noi credem și mărturisim că cei care au crezut în jertfa Domnului Isus și-L au pe Fiul lui Dumnezeu în viața lor, sunt mântuiți și au viața veșnică. Toți cei născuți din nou sunt păstrați și păziți de Dumnezeu Tatăl pentru Domnul Isus. (Ioan 10:28-29).
V. BISERICA
Noi credem și mărturisim că toți cei ce cred în Domnul Isus Cristos și Îl acceptă ca Mântuitor și Domn al lor personal formează Biserica, stâlpul și temelia adevărului, Trupul lui Cristos (1 Cor. 12:12-13). Noi credem și mărturisim că Biserica este un organism spiritual unic, creat de Dumnezeu din toți cei născuți din nou, din toate națiunile, începând cu ziua Cincizecimii și până la răpirea ei. Biserica este diferită de Israel, fiind taina lui Dumnezeu descoperită în epoca harului (Efes. 2:11; 3:6). Noi credem și mărturisim că Bisericii i s-au dat daruri spirituale. După ce canonul Noului Testament s-a încheiat, singurul test de autenticitate a mesajului unui om rămâne Scriptura; de aceea darurile semne (darul minunilor, darul vindecărilor, darul vorbirii în limbi, darul tălmăcirii limbilor) nu mai sunt necesare astăzi pentru a valida un om sau lucrarea lui (2 Cor. 12:12; Evrei 2:3-4). Prioritatea supremă a credinciosului este relația personală cu Dătătorul darului, Dumnezeu, iar exercitarea darului spiritual se face în contextul dezvoltării caracterului creștin și a roadei Duhului Sfânt (1 Cor. 13:1-3). Biserica trebuie să folosească darurile spirituale în concordanță cu învățătura Sfintei Scripturi (1 Cor. 14:26-33).